Adventum ny medlem i Humanafamiljen

2012-08-15 12:00

Humana, marknadsledare inom personlig assistans och med verksamheter inom LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt förskola/skola/korttidsboende för barn med flerfunktionshinder, förvärvar Adventum.

Adventum bedriver sedan 1995 HVB hem (hem för vård eller boende) och barn- & ungdomspsykiatrisk verksamhet i Dalarna för barn och ungdomar mellan 9-21 år. Adventum kommer att ingå i Humanas affärsområde Individ & Familj där Baggium Vård & Behandling, Tiangruppen samt K REHAB ingår sedan tidigare. Genom förvärvet tar Humana ett viktigt steg i utvecklingen av affärsområde Individ & Familj.

Övertagandet gäller från och med nu och innebär inga förändringar för verksamhet, ledning eller personal.

- Vi välkomnar Adventum som ny medlem i Humanafamiljen, säger Claus Forum, affärsområdeschef Individ & Familj. Genom Adventums anslutning stärks vi i vår strävan att erbjuda den bästa vård och behandling som finns att tillgå för såväl barn och ungdomar som för vuxna. Vår gemensamma värdegrund och vår samsyn på hur vi bedriver god och utvecklande vårdverksamhet är något som förenar alla inom Humana Individ & Familj. Vi ser fram emot att tillsammans med Adventum bredda och fördjupa våra verksamhetsområden.