Humana förvärvar Tiangruppen

2012-02-27 12:00

Humana AB, marknadsledare inom personlig assistans och med verksamheter inom LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt förskola/skola/korttidsboende för barn med flerfunktionshinder, förvärvar Tiangruppen AB.

Tiangruppen, med säte i Uppsala, bedriver vård och behandling med inriktning på barn och ungdomar. Verksamheten innehåller tre HVB hem, familjehemsverksamhet samt öppenvård. Företaget har funnits sedan 1989. Vd, Christer Lundqvist, har arbetat inom Tiangruppen i mer än 15 år och kommer tillsammans med övriga medarbetare att driva verksamheten vidare som en del av Humanas affärsområde Individ och familj.

Genom förvärvet av Tiangruppen tar Humana ett viktigt steg i utvecklingen av en marknadsledande verksamhet inom barn- och ungdomsvård. Sedan tidigare finns i Humana koncernen Baggium Vård och Behandling med bl.a. ett 10-tal behandlingshem i främst västra och södra Sverige. Med Tiangruppen får Humana en marknadsnärvaro även i Mälardalsregionen.

Vi välkomnar Tiangruppen som en ny medlem i Humana-familjen, säger Per Granath, vd och koncernchef för Humana. Vi har lärt känna Tiangruppen som ett välskött och högkvalitativt företag med en kompetent och engagerad personal som gör ett fantastiskt arbete med sina ungdomar. Vi är glada över att Tiangruppen, som sökt en lämplig koncernmiljö för att kunna vidareutvecklas, har valt att gå samman med Humana. Engagemang, starka grundvärderingar och medarbetare med en sund och humanistisk inställning till sitt arbete är något av det som förenar våra företag. Förutsättningarna för att vi genom erfarenhetsutbyte och ömsesidig kompetensförstärkning ska kunna vidareförädla våra verksamheter i takt med de ökade krav som ställs från beställare och myndigheter är mycket goda. Vi ser fram emot ett stimulerande samarbete med vd Christer Lundqvist och hans team.

För mer information kontakta:
Per Granath, vd och koncernchef
E -post: per.granath@humana.se