Humana förvärvar RO Omsorg Assistans

2020-11-02 16:30

Humana förvärvar assistansföretaget RO Omsorg Assistans AB. Förvärvet stärker Humanas position i den viktiga Stockholmsregionen.

RO Omsorg Assistans AB, med säte i Täby, bedriver personlig assistans och ledsagning. Helårsintäkterna uppgår till cirka 50 miljoner kronor och bolaget har cirka 90 anställda.

”Vi på Humana har en stark tro på personlig assistans som insats och är mycket glada att välkomna RO Omsorg Assistans kunder och medarbetare till Humana. RO Omsorg Assistans är ett kvalitetsföretag, som delar våra värderingar, och genom förvärvet stärker vi vår position i Stockholmsområdet. Jag ser nu fram emot att tillsammans med våra nya kunder och kollegor ta vara på de möjligheter som uppstår och utveckla verksamheten vidare”, säger Andreas Westlund, chef för affärsområdet Personlig assistans på Humana.

”Att bli en del av Humana är en trygghet för såväl kunder som medarbetare. Humana är den ledande aktören inom personlig assistans och med det följer bättre förutsättningar att utveckla bolaget för framtiden”, säger Susanna Daag, vd och delägare, RO Omsorg AB.

Humana har ingått avtal om att förvärva samtliga aktier i RO Omsorg Assistans AB. I och med överlåtelsen, som sker med omedelbar verkan, ingår verksamheten i Humanas affärsområde Personlig assistans.

Andreas Westlund, affärsområdeschef Personlig assistans, 070 712 30 20, andreas.westlund@humana.se
Patrik Silverudd, presschef, 0766 112 111, patrik.silverudd@humana.se
Anna Sönne, chef investerarrelationer, 070 601 48 53, anna.sonne@humana.se

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2019 uppgick rörelseintäkterna till 7 467 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på http://humanagroup.se/