Humanas nya vd och koncernchef Johanna Rastad tillträder i december

2021-11-02 09:00

Som meddelats tidigare, press release 2021-09-08, har Johanna Rastad utsetts till ny vd och koncernchef för Humana AB med tillträde första kvartalet 2022. Styrelsen har nu i samråd med Johanna Rastad och avgående vd och koncernchef Rasmus Nerman kommit överens om att tillträdet ska ske den 17 december 2021.

– Johanna Rastad och Rasmus Nerman har under hösten haft tid för överlämning och jag och styrelsen ser nu fram emot att fortsätta vårt arbete tillsammans med Johanna Rastad och den övriga ledningen, säger Sören Mellstig, styrelseordförande i Humana.

– Jag vill samtidigt passa på att å styrelsens vägnar tacka Rasmus Nerman för ett initierat och passionerat ledarskap som skapat det Humana vi ser i dag med stora möjligheter till fortsatt utveckling, säger Sören Mellstig.

Sören Mellstig, styrelseordförande
070 513 6581, soren@mellstig.se

Anna Sönne, marknads- och kommunikationsdirektör
070 601 4853, anna.sonne@humana.se