Humanas förvärv av Coronaria Hoiva godkänt av konkurrensmyndigheten

2019-04-08 20:00

Humanas förvärv av finländska Coronaria Hoiva har blivit godkänt av det finländska Konkurrens- och konsumentverket, KKV.

Som tidigare meddelats, se pressmeddelande den 28 januari 2019, har Humana ingått avtal om förvärv av samtliga aktier i finländska Coronaria Hoiva Oy, en av de ledande omsorgsaktörerna i Finland. Förvärvet har i dag blivit godkänt av det finländska Konkurrens- och konsumentverket, KKV.

Godkännandet förutsätter inga särskilda villkor eller eftergifter från Humanas sida.

Coronaria Hoiva förväntas konsolideras i Humanas räkenskaper under april 2019.

För mer information vänligen kontakta:
Ulf Bonnevier, CFO, 070 164 73 17, ulf.bonnevier@humana.se
Anna Sönne, Chef investerarrelationer, 070 601 48 53, anna.sonne@humana.se

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2018 uppgick rörelseintäkterna till 6 725 MSEK. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på www.humana.se eller corporate.humana.se