Humana utser Noora Jayasekara till ny CFO

2020-07-01 08:30

Humana har i dag utsett Noora Jayasekara till ny CFO för Humana samt medlem i koncernledningen.

Noora Jayasekara innehar för närvarande befattningen som koncernekonomichef på Humana. En befattning som hon har haft sedan januari 2018. Tidigare har Noora Jayasekara, som är 41 år, bland annat arbetat sju år som chef och konsult inom redovisning på konsultbolaget EY. Noora Jayasekara har en Masterexamen i ekonomi med inriktning mot finansiering.

Noora Jayasekara efterträder nuvarande CFO Ulf Bonnevier som tidigare har meddelat att han lämnar Humana efter sommaren.

"Jag är mycket glad över att kunna presentera Noora Jayasekara som Humanas nya CFO och medlem i vår koncernledning. Hennes kombination av finansiell kunskap, goda ledaregenskaper samt ett otroligt driv gör att hon på ett exceptionellt bra sätt matchar de egenskaper och den kompetens som Humana behöver i en ny CFO", säger Rasmus Nerman, vd och koncernchef på Humana.

”Att vi kan göra en intern rekrytering till en så viktig position känns också mycket roligt. Dels betyder det att vi inte kommer tappa fart i det viktiga förändringsarbete som redan pågår, och där Noora redan är högst involverad. Dels ser jag det också som ett styrkebevis att vi har den här förmågan och kapaciteten internt”, säger Rasmus Nerman.

"Det ska bli otroligt spännande att få axla den här rollen och att få jobba vidare med Humanas kompetenta team för att fortsätta det förändringsarbete som redan har påbörjats", säger Noora Jayasekara.

Noora Jayasekara tillträder rollen som CFO den 1 september 2020.

Rasmus Nerman, vd och koncernchef, 070 828 18 60, rasmus.nerman@humana.se
Anna Sönne, chef investerarrelationer, 070 601 48 53, anna.sonne@humana.se

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2019 uppgick rörelseintäkterna till 7 467 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på humana.se eller humanagroup.se